Ansvarlig drift
Vi ønsker at drive vores forretning på ansvarlig vis, hvilket inkluderer dataetik, indkøbsprocesser og skatteområdet.
Vi ønsker at drive vores forretning på ansvarlig vis, hvilket inkluderer dataetik, indkøbsprocesser og skatteområdet.
Danica bakker op om de dataetiske principper, som Brancheorganisationen for danske forsikrings- og pensionsselskaber, Forsikring & Pension, har vedtaget.
Det gør vi bl.a. gennem vores privatlivspolitik, som redegør for hvilke oplysninger, vi har om dig som kunde, og hvordan vi behandler disse. Det kan være i forbindelse med en helbredserklæring, når du tegner en forsikring. Her har vi et højt sikkerhedslag til at opbevare information, og vores data er rettighedsstyret, så en medarbejder i Danica kun ser data om dig, hvis hun eller han bruger det i sit arbejde.
Danica rådgiver hele tiden ud fra et aktivt værditilbud, der er relevant for, hvor du som kunde er i dit liv. Vi indsamler løbende relevante oplysninger om eksempelvis civilstatus, alder, overenskomst, beskæftigelse og adresse for at sikre, at du som kunde har den rette forsikring og pensionsordning, som passer til din nuværende livssituation.
Danica følger OECDs principper for brug af AI/kunstig intelligens. Vi benytter AI og robotics til at supplere vores interne administration, men ikke til at træffe beslutninger og aflæse adfærd. Det kan være en robot, der gennemlæser og udleder relevant information fra et længere dokument, som benyttes til repetitive, ikke-kundevendte handlinger.
Du kan til enhver tid logge ind på netpension på www.danicapension.dk og finde oplysninger om din pensionsordning, sundhedssikringer mv.
Vi bestræber os på at sikre, at de produkter og tjenesteydelser, vi køber, er produceret ansvarligt. Vores Supplier Code of Conduct beskriver vores krav og forventninger til vores leverandører.
Danica vurderer tilgangen til skattemæssige aspekter hos virksomheder og lande i den løbende udvælgelse af investeringer. Læs mere her.